[Poradnik] Jak naprawić połamane plastiki | ![]() |
ZooM1506 | 08.07.2011 17:41:01 |
![]() Grupa: Administrator ![]() Lokalizacja: NGI Posty: 141 #730704 Od: 2011-7-7 | By skleić własnoręcznie plastik potrzebujemy: - lutownica - będziemy nią spawać pęknięcie, - żywica poliestrowa (Repair Box) - w zestawie mata szklana i utwardzacz, 250 g za ok. 15 zł., - szpachlówka wykańczająca - w zestawie utwardzacz (taki sam jak z żywicy), 250g za ok. 10 zł., - pędzelki dwa mniejsze - jeden do nakładania żywicy, drugi zapasowy, gdy pierwszy się nam zniszczy, 2 zł. za szt., - rozpuszczalnik Nitro bądź benzyna ekstrakcyjna - do czyszczenia pędzla i oczyszczania od tłuszczu, 4 zł., - nożyczki, - coś do mieszania, - papier ścierny 200, wodny 400, wodny 800. ![]() ![]() ![]() ![]() Na wstępie chciałbym napisać, że nasza amatorska naprawa nie jest tak trwała jak spawanie maszyną specjalnie do tego przeznaczoną. Jednak i z tym bywa różnie. ![]() ![]() Połamany plastik przykręcamy w miejsce gdzie, powinien się znajdować na skuterze. Należy skręcić go tak by każda śrubka była na swoim miejscu. Ważne jest by nie ominąć żadnej z nich. Następnie bierzemy rozgrzaną lutownicę i pęknięcie na całej jego długości i nawet troszkę ponad, 'dziurawimy' obie strony w sposób taki jak na zdjęciu. ![]() ![]() ![]() Najpierw końce pęknięcia i środek, potem resztę pęknięcia. Gdy wyschnie roztapiamy całość z góry by była mniej więcej równa (lepiej jest jeżeli są doły niżeli górki, bo te pierwsze łatwo załatamy szpachlówką). Po wyschnięciu bierzemy gruby papier ścierny (200) i szlifujemy miejsce sklejone z wierzchu oraz od dołu na około pęknięcia (żywica będzie mocniej 'trzymała się' plastiku). Etap klejenia mamy za sobą, teraz czas na wzmacnianie ![]() ![]() Docinamy sobię kawałki maty szklanej odpowiednio dopasowane do kształtu pęknięcia. Pamiętajmy by zrobić dwu centymetrowy zapas z każdej strony oraz by dociąć dwie lub trzy warstwy maty. ![]() Bierzemy suchą szmatkę, czubek nasączamy rozpuszczalnikiem i przeczyszczamy miejsce klejenia. Następnie wlewamy odpowiednią ilość żywicy do jakiegoś pojemniczka i dodajemy utwardzacza. Im więcej go dodamy, tym żywica szybciej wyschnie (ale bez przesady ![]() ![]() ![]() Gdy już uporamy się z wymieszaniem składników czas przystąpić do zamoczenia naszego pędzelka w roztworze i nałożeniu na pęknięcie od strony WEWNĘTRZNEJ (z zewnątrz nie kleimy żywicą z powodu naszego nie doświadczenia w szpachlowaniu i szlifowaniu krzywizn). Potem nasze docięte kawałki maty nakładamy na mokre miejsce i dalej 'malujemy' żywicą, aż cała mata zostanie dokładnie zamoczona. Tak robimy z trzema warstwami maty szklanej. Teraz plastik należy odłożyć w jakieś suche i ciepłe miejsce by żywica szybciej nam wyschła. Zakończyliśmy pomyślnie etap drugi ![]() ![]() ![]() ![]() Teraz rozrabiamy szpachlówkę z utawardzaczem. Tak jak w przypadku żywicy, lepiej dać więcej utwardzacza, by potem nie czekać długo na wyschnięcie. Po rozrobieniu, nakładamy starannie masę na sklejone pęknięcie. Należy zrobić to starannie i nie przesadzać z ilością, bo potem dużo czasu zajmie nam szlifowanie. ![]() ![]() Po wyschnięciu bierzemy papier ścierny '200' i z góry delikatnie szlifujemy (nie do równej powierzchni!). Następnie wodny papier '400' maczamy w wodzie i szlifujemy do równej powierzchni. Tak samo z papierem wodnym '800'. Jeżeli czujemy, że mamy jeszcze jakieś nierówności powtarzamy całość od nowa (rozrobienie i nałożenie szpachlówki i zeszlifowanie). ![]() Tak przygotowany plastik, matowimy na całej jego powierzchni papierem '800' i oddajemy do lakiernika, bądź malujemy spray`em. Mam nadzieję, że poradnik pomoże Waszym skuterom wyglądać estetyczniej ![]() ![]() Poradnik nie jest mojego autorstwa. Został umieszczony za pozwoleniem kolegi z innego forum za co serdecznie mu dziękuję _________________ Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu. uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |